Ambulans till SÖS

I fredags när jag skulle gå ut på trappen på jobbet med min kaffekopp så slog jag på arslet riktigt ordentligt.
Men jag räddade kaffekoppen :)
 
Jag reste mig med mycket möda upp och gick in och ringde 112.
Mitt högerben hängde inte riktigt med som jag ville och ONT gjorde det, lite svårt att andas.
 
Fick som sagt åka tutut bil till SÖS, kom in kl 14, mamma komförbi och höll mig sällskap till Sami kom.
 
Kl 18 lyckades jag få lite smärtstillande och sköterskan sa att jag stog näst på tur att träffa läkaren...........
 
Nja kanske inte helt sant eftersom jag blev sittande till kl 23 innan jag fick en bår och ett rum att ligga i.
Läkaren kände igenom ryggen och höften och hittade fler ställen som jag inte visste att jag hade ont på. Åkte i väg på röntgen som tack och lov inte visade något.
 
Summan av min lilla flygtur blev iallafall sricka i revbenet och mjukdelsskador. Det kommer vara värst i revbenen dag 3 sa hon.....no shit :(
Mjukdelarna kommer göra ont i ca 2 veckor.
Fick med mig lite happy pills hem.
 
Det är tur att jag har min kära man som återigen får hjälpa mig och duscha och lyfta upp benen så jag kan sitta bekvämt.
 
I dag är jag på jobbet som vanligt, jag kan ju lika bra ha ont här som hemma. Det är bara lite svårt att ta sig i och ur bilen men köra går utmärkt.
 
Nu är det 30 minuter kvar av denna arbetsdag.
 Om jag ska göra illa mig nån mer gång SKA jag till Huddinge Sjukhus den saken är säker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0