Mors Dag!

Ytterliggare en vecka till handlingarna. Veckan som varit har det inte hänt så mycket. Jag har haft ganska ont och vädret har varit piss.

Har i allafall varit en hel del hos mamma och pappa.

I torsdags åkte Carro och jag till en nyöppnad sportaffär i Västberga, det blev en hel del riktiga fynd.Dit ska vi åka flera gånger.

I fredags var det "öppet hus" i pappas sovrum. Vi var 6 st tjejer runt stackars pappa som låg i sängen det såg ganska roligt ut. Det var jag, Terese, mamma, 2 sjuksköterskor och 1 läkare från ASIH. Pappa har ju haft riktigt ont igen så det blev en höjning av pumpen och cortisonbehandling, just nu verkar det som det funkar bra.

I fredags på eftermiddagen/kvällen/natten var Sami ute med jobbet. Så i lördagen var en ganska tung dag för vissa (Sami). Kvällen tillbringade vi tillsammans med tv´n och melodifestivalen och för en gångs skull vann rätt låt!!!

I dag klev jag upp kl 7 för att skjutsa Terese till simningen där dom skulle ha sommaravslutning. När jag kom hem passade jag på att plocka massor med Liljekonvaljer som min älskade mamma fick.

Åkte över till m & p lämnade blommorna och fikade med dom innan det var dags att åka hem.

Sami fixade massor på tomten, klippte häcken och gräsmattorna. Han passade även på att tvätta hojen.

Vid 4 tiden kom Mauno över och frågade om vi hade lust att åka på en hojtur med honom och Soile. Vi åkte runt Bornsjön vidare till Södertälje och slutligen till Rosenhill för fika. Det blev en 2 timmars tur.

När vi kom hem igen var det bara till att hoppa ur hojkläderna och hoppa in i bilen för att åka till Salem och hämta Carro.

Nu har vi ätit middag, betalat räkningar och snart kallar sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0