Grillning med grannarna

I söndags var jag, Sami, Terese, Tobbe, Marcus och Isak i Frihamnen på SMC och körde Gokart. Jag tog ett 7 minuters pass dom andra tog 15 minuter. Det var jättekul men oj vad ont i armarna jag fick. Världens träningsvärk.  Vi kommer helt klart att åka dit flera gånger.

I måndags åkte jag och Carro till veterinären med Zita. Hon har haltat ordentligt ett tag och vi var helt övertygade om att det var hennes höft som pajat. Vi trodde vi skulle få åka hem med ett tomt koppel, men efter ett par lugnande sprutor och röntgen så var det "bara" kraftig inflammation i knäleden. Medicin i 3 veckor och korta promenader och inget kast med pinnar/bollar. Vi ska på återbesök den 3/6. Vi märker redan skillnad på henne tack och lov.


I tisdags åkte jag med Märta till HS, efter hennes läkarbesök passade vi på att fika innan färden gick hem.

I onsdags åkte jag med mamma och handlade, sen var det lite fika på balkongen innan jag åkte hem och la mig i solsängen på våran framsida. Det var riktigt skönt att lägga i värmen och läsa lite.

I går passade jag och Sami på att städa lite på altanen innan vi åkte till mamma och pappa för lite kaffe. Nu blev kaffe besöket även middag, hem kom vi 7 timmar senare.

Sami skulle kolla lite på deras dator och kunde konstatera att den inte mådde så bra, pappa kom med den briljanta idén att dom skulle åka till Expert och köpa en ny...... Pappa och Sami åkte dit och hem kom dom med en jättefin dator. Det tog lite tid med allt som skulle fixas i den så det får fixas i morgon när vi ska dit och fira pappas 67 års dag.

I eftermiddag kommer 6 stycken av våra grannar hit och grillar, det ska blr trevligt.

Terese är just nu i Göteborg med innebandylaget, hon kommer hem på söndag kl 24, då ska jag hämta henne i Tullinge.

Carro har precis åkt iväg för att luncha med en kompis. Hon passade på att baka jättegoda kakor till sin morfar.

Nu ska jag passa på att gå en kort runda med hunden innan duschen och förberedelserna inför kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0