Småbarn Midsommar Hund

Förra söndagen kom brorsan över med Fanny och Oliver som skulle vara här hos sin älskade faster.

Terese och Michelle tog med sig barnen ner till Vårbystranden för lite picknick på kvällen.

På måndag förmiddag åkte mamma och jag med barnen till fjärilshuset. Oliver gillade fiskarna mest, Fanny kolla lite mer på fjärilar. Vi passade på att äta lunch där innan vi åkte hem.

På tisdag morgonen fick Oliver följa med Terese till jobbet medans Fanny följde med mig till S:t Görans sjukhus för mammografi.

Vid 12 tiden ville Oliver hem till faster för då tyckte han att han hade jobbat klart. Jag åkte och hämtade "skitgrisen" och Terese.
På eftermiddagen åkte vi till farmor och farfars stora park och lekte en stund. Farmor kom ner också. Oliver fick gå upp till farfar och tala om vad han hade gjort på jobbet.

Onsdagen åkte jag, barnen och Terese till Flottsbro och badade. Ungarna var i vattnet väldigt länge, jag stog i vattnet en stund innan jag tappade känseln i benen. Det var faktiskt bara 20 grader.

Vi åt lunch och fikade innan vi åkte hem.

På torsdag förmiddag åkte jag över med barnen till sitt hem, det var en himla tur att jag åkte när jag gjorde för herregud vilka köer det blev inför midsommar.

Då var vi framme vi midsommarafton då. Vi hade bestämt med Peter, Sussie och Josefin att vi skulle äta sill lunch hos dom.

Klockan 13 var det samling på gården för då skulle vi plocka blommor och klä stången. När det var gjort bjöds det upp till dans.


Lite senare på eftermiddagen var vi en hel del grannar som grillade och dukade långbord. Lekar för både barn och vuxna hann vi också med.

Vi hade den roligaste midsommar på många många år. 

Lördag mitt på dagen så gick vi upp till P,S,J för att hjälpa dom med nya tv´n, sen satt vi ute i parken ett tag innan vi bestämde att dom skulle komma över till oss och käka middag.

På söndagen kom brorsan över med Fanny igen eftersom Terese och Tobbe skulle ta med sig henne till Skara Sommarland. Tobbe bjöd oss alla på middag på Grekisk Kolgrill, så gott!

I morse klockan 04.30 ringde min klocka för jag skjutsade in ungarna till Centralen, deras tåg gick 06.10.

Terese har ringt ett par gånger och dom har haft det jättekul idag. Jag ska hämta dom på onsdag 23.45.

Jag hade lovat Josefin att jag skulle skjutsa henne till kortis idag för hon ville visa mig hur det såg ut där. Hon är så gullig min kompis.

I morgon ska jag åka med mamma till morfar för hon ska fixa lite papper.

På onsdag ska jag till veterinären med Zita, hon haltar som fan. När jag pratade med vet. trodde hon att det kunde vara  korsbandet i knät som gått av. Vi har som ångest just nu, vi vet inte riktigt hur vi ska göra. Som det är nu så får Sami bära upp henne för trappen.

Jag ska försöka ladda ner filmerna Sami spelade in när vi dansade kring midsommarstången och läaa in det här.

Nu ska jag gå och lägga mig eftersom jag somnade kl 2 inatt och gick upp så tidigt.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0