Nu räcker det......

Nu vill jag ha sol och värme. I morse när jag vaknade var det -16,4 grader kallt ute. Det är lite väl kallt tycker jag.

Båda tjejerna är på www.flottsbro.se och jobbar. Carro står ute som liftvärd och Terese inne i uthyrningen. Eftersom första bussen kommer till Flottsbro 10.29 och Terese börjar 10.30 så måste hon gå från stora vägen, det är ett par kilometer i den den här kylan. Inte roligt speciellt nu när hon är förkyld.

På fredag natt ska vi åka till Jämtland på 50 års fest. Direkt efter Sami slutar så åker vi till svärmor med hunden sen hem och sover ett par timmar. Vi kommer att börja våran resa vid 2 tiden på natten, det kommer ju ta mellan 6-9 timmar beroende på väder och väglag.

I kväll ska jag jobba mellan 17-21 i Sundbyberg det ska bli riktigt kul. Sen är det bara boka in sig på 10 timmar i veckan under 2 månader.

Just nu befinner sig mamma och pappa på KS, pappa ska göra en ny skintröntgen.

Om en liten stund ska jag ta en promenad med hunden i solen/kylan.

Promenaden med hunden var INTE mysig, fy vad kallt det var. Jag snodde Samis täckbyxor (måste köpa egna) kinderna och munnen var stelfrusna när vi kom in. Tur att vi har en hund som inte fryser ihjäl när man är ute med henne.

Men nu har vi ju haft en vit kall jul så jag tycker att det är dags för våren nu, jag vill ha sol och värme.

Om ett par timmar är det dags för mig att bege mig till Sumpan för 4 timmars jobb, just nu känner jag mig lite smånervös men det ska nog gå bra. Det som är jobbigt just nu är att jag har riktigt ont och sitta i 4 timmar blir ingen höjdare.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Som kallast har vi haft -14, vi har också fått MASSA snö....

Postat av: Camilla

Som kallast har vi haft -14, vi har också fått MASSA snö....

Jag har inte fattat vad du ska jobb med? men låter kul att komma ut lite


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0