Ny vecka och "barnvakt"

I dag har jag "passat" morfar. Han skulle till logopeden och eftersom mamma och pappa var på sjukhuset så hjälpte jag till.
När vi (Carro va med) kom dit satt han i fåtöljen finklädd i ljusa snyggbyxor, skjorta och kofta. Så fin lilla morfar.

Vi tog på honom ytterkläderna och satte honom i rullstolen. Vi gick utevägen till Reagera kliniken, men det gillade han inte det var ju kallt tyckte han. När vi satt i väntrummet så frågade jag honom igen hur gammal han är, i dag svarade han 91 och en.......ok det blir ju 92 så det är ju rätt. Logopeden tyckte i allafall inte att morfar skulle behöva komma dit något mer eftersom det inte blir någon förbättring. Han skulle ju ha fått träffa en logoped direkt på sjukhuset efter hjärnblödningen så hade det kanske varit lite bättre.

Efterår gick vi hem till morfar, jag värmde mat till honom. Han äter som ett barn en hel del med fingrarna, med i och för sig så är ju det viktigaste att maten kommer i munnen.

Vi gick med honom ner till Eken på fikat sen skulle det visst vara bingo men det vet jag inte om han är med på.

I dag fick jag en kallelse från Manpower som ska göra en rehabiliterings utredning på mig genom försäkringskassan. Jag ska vara i Farsta från den 16/3-18/3. Fick även med ett frågeformulär om mina alkohol och drogvanor.........oj undrar vad jag ska svara på det.

Nu ska jag bara fixa klart middagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0