Ny regnig vecka..............

Usch vad det har regnat dom senaste dagarna. Bara under lördag och söndag kom det ca 30 mm.
I lördags skulle vi ju ha 40 års fest här i området, med knytkalas mm. Samlingen var kl 14 vi var några tappra som gick upp till flaggstångstorget utrustade med paraply och regnjackor. Vi började med att skåla i bubbel och hurra, sen vart det en tipsrunda genom hela området.

För våran del gick det inte så bra vi fick bara 6 rätt av 12........ får ju skylla på att vi bara har bott här i 4 år.

Eftersom det fortsatte att regna så avbröt vi festen. Det är ju inte så himla kul att sitta ute i regnet, hålla i ett paraply och försöka äta.

Vi gick hem till oss och ett par av grannarna kom ner till oss istället. Vi grillade, åt och drack gott. Vi blev sittande i köket tills klockan 23 när dom gick hem.

På söndagen åkte Sami och jag och handlade till morfar, sen gick vi upp till honom och fikade. Jag tyckte att mamma kunde vara kvar hemma med pappa eftersom han mådde piss plus att det spöregnade ju.

I dag mådde pappa bättre och dom kunde åka iväg på kryssningen till Mariehamn. Hoppas verkligen att dom kan njuta av den här resan.  På onsdags ska pappa till Radiumhemmet.

I morgon kommer Terese hem från Molkom där hon har varit nu i en vecka. På hemresan får hon sällskap av Daniel som ska vara här en vecka.

Det börjar kännas som det inte blir någon sommar så mycket som det regnar nu.

Snart är det dags för Sami att ha semester och vi har fortfarande inte planerat vad vi ska göra.

I dag har jag i allafall sorterat ALL tvätt och plockat in, tvättmaskinen går för fullt.

Nu ska jag ringa min man och tala om vad han ska handla för något när han åker hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0