Jippi

Nu börjar äntligen min förkylning ge med sig. Hostan sitter kvar men är betydligt bättre nu.

Om en stund ska jag försöka få igång moppen för att åka och handla. Om den nu startar.

Jag fick boka om mitt möte som skulle ha varit i onsdags jag ska dit på måndag istället.

Carro är och provjobbar nu som anläggare. Hon skickade in en ansökan i tisdags förmiddag och 2 timmar senare ringer chefen och vill att hon ska komm och provjobba redan på torsdagen (igår) och 2? månader framåt. Kanon kul för henne.

Jag har lite lätt börjat tröttna på att bo här nu, vissa grannar är "lite" jobbiga. Hon till höger är en riktig gnällkärring, sitter vi i våran paviljong och röker säger hon ingenting för då ser hon inte oss men sitter vi vid bordet på altanen så springer hon in och SMÄLLER igen altandörren för att sedan öppna den direkt och åter smälla igen den.

Grannarna till vänster har en liten unge på 9-10 månader och den ungen SKRIKER hela tiden, det första man hör när man vaknar är skrik den sista man hör när man somnar är skrik. 

Vi har börjat kolla lite på fristående hus inget seriöst ännu men vi kollar runt. Jag hittade ett fint hus i går som vi i allafall ska på visningen av.

I dag åker Terese hem från Molkom där hon nu har varit i 2 veckor. Nu lär det nog ta ett tag innan hon åker dit igen eftersom skolan börjar för henne på onsdag.

I morgon är det Mälaren Runt. Sami ska åka och han ville ha Terese med sig men hon hade bokat in ett besök hos optikern för syntest till körkort.

På kvällen är det ju Midnattsloppet som både Robban och min bror ska springa. Vi får se om vi åker in och kollar på det.

Nej nu ska jag klappa lite fint på moppen och hålla tummarna för att den ska starta. 

Kommentarer
Postat av: Boman

bilder från Mälaren runt? Hade så gärna sett den, men jobbet kom emellan;-(

2009-08-18 @ 10:55:06
URL: http://bomanskassar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0