1 april

I går såg jag årets första tussilago. På våran tomt har vintergäcken, scillaan och krokusen blommat ett tag nu. Tulpanerna och påskliljorna är på god väg nu. Det måste ju betyda att våren är på gång.

Jag satt ute på gården med en granne i ett par timmar igår i solen, riktigt skönt. I dag blir det nog en långpromenad med hunden eftersom solen skiner och vädret är underbart.

Den här veckan är Terese hos sin pappa och i helgen ska hon till Örebro med innebandylaget på nån cup.

Sami är på jobbet och Carro är i skolan.

Jag har glömt att berätta att Sami hade köpt 4 st Prada parfymer till mig när han var i Finland i lördags. Jo han köpte lite godis också.

I måndags åkte vi till Östberga sopstation och slängde våran gamla diskmaskin och lite annat skräp, så nu går det att komma in i förrådet igen.

Jag fick min deklaration i måndags, den var roligare än väntat.

I dag är det ju även 1 april, så nu är det bara till att vänta på å se om man kommer att bli lurad. Det är bara 20 dagar kvar till det är dags att köra halkbanan, 27 dagar till jag fyller år igen. Usch tiden går så fort.

Nu ska jag slänga in lite kläder i tvättmaskinen, kanske hinner hänga ut tvätten på tork i solen sen.........




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0