Sammanfattning av helgen

I går förmiddag åkte jag till bolaget och köpte öl för det måste man ha när solen skiner och man jobbar på den blivande altanen.

När jag kom hem med ölen var det bara att åka i väg till ICA och handla lunch. Väl hemma igen åt vi korv.

En stund senare ville Terese ha skjuts till Röda Cafét för hon skulle på date med en kille.

Carro var ju på MaskinExpo mässan hela dagen.

Sami  grävde gropar i gräsmattan som vi senare skulle gjuta i.
Vi tog en liten rast och åt middag. Direkt efter middagen kom grannarna ner, Peter hjälpte Sami med grävandet medans Sussi och jag satt och snackade lite skit. Josefine var ner hos Terese och Krille.

Det dök upp ytterliggare en lite överförfriskad granne som kom med lite glada tillrop.

Jobbandet avstannade vid 21.00 för alla skulle kolla på melodifestivalen. Den var faktiskt riktigt bra i år, synd bara att Charlotte Perelli inte fick så bra placering.

I dag söndag kom Peter ner vid 10 tiden och hjälpte till med dom sista hålen.

Sami och jag åkte i väg till Biltema och köpte en borrmaskin som han skulle använda när han blandar betongen.

När vi kom hem igen satte vi igång att blanda betongen, eller rättare sagt Sami gjorde det jag hällde i vatten så mitt jobb var inte så tungt.

Alla hålen är ifyllda nu och vi väntar bara på att det ska torka.

Under veckan som kommer ska Sami hjälpa en annan granne med elen till hans badrum/bastu.

Carro kom hem för en stund sedan och håller på att lägga in bilderna från mässan när hon var där med Oliver.

Jag fick en jättefin ljusstake med jordgubbsljus i och ett par trädgårdshanskar i MORS DAGS present av henne. TACK!!!

Just nu sitter  Sami i soffan och är helt ledbruten vilket inte är så konstigt.

Jag ska ta och kolla på LA Ink nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0