Midsommarafton

Nu har det iof hunnit bli midsommardag, men jag sammanfattar midsommarafton i allafall.

Förmiddagen tillbringade jag i köket, gjorde klart maten. När mamma, pappa och morfar kom så bestämde vi att vi skulle sitta ute och äta och så blev det.

Maten uppskattades ordentligt, pappa ÄLSKADE förrätten. Det är verkligen ett gott betyg just nu eftersom hans smaklökar nu under cellgifterna inte riktigt funkar. Viss mat smakar ju skit när han äter.

Jag har aldrig sett min mamma äta så mycket som hon gjorde idag, hon tog om 2 gånger både på förrätten, varmrätten och efterrätten. Det var jätte kul tycker jag.

Morfar satt som vanligt och sa "det var gott det här" ett 20 tal gånger.

Lagom när vi ätit klart och precis gått in så öppnade sig himlen och det började ösregna.

När gästerna gått hem tog vi våran kylväska med öl och cola och gick upp till Sussi, Peter & Josefine. Där åt vi jordgubbar med glass och grädde så gott.

Nu har vi i alla fall kommit hem och Sami passade på att ta lite av förrätten, det var nog lite fyllehunger som slog till där.

I morgon ska han nog ut och köra en långsväng med motorcykeln, han har ju ca 30 mil kvar att köra innan han kommer upp i dom 100 mil han ska ha innan fredag när det är första servicen.

Nej nu skriker min kudde efter mig så det är lika bra att gå och lägga sig.

God natt och ha en fortsatt bra midsommarhelg!

Kommentarer
Postat av: Dimitra

HAHHAHHA...du får säkert plats i resväskan till Kina med 3 andra jag har lovat. Vi klämmer ihop er. Hoppas du inte har cellskräck och har tillräckligt med tålamod!

Midsommarafton var lyckad, hoppas ni får en lika trevlig midsommardag.



Kram Dimitra

2008-06-21 @ 11:45:35
URL: http://www.metrobloggen.se/dimitra

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0