Massor med köttbullar

Gick upp med familjen i morse igen eftersom dom (inte Carro) har en förmåga att dra sig ganska länge. Var lite små irriterad ett tag. I morgon ska jag sova, jag behöver det känner jag nu.

Carro kom hem på fika i dag tillsammans med 3 manliga jobbarkompisar, jätte trevliga killar.

På eftermiddagen stog jag och rullade köttbullar på ca 1,6 kilo köttfärs, jag orkade inte stå och steka dom i stekpannan för den suger. Måste köpa en ny ganska omgående. Köttbullarna "stektes" i ugnen i stället och det blev mycket bättre.

Om det är moppeväder i morgon ska jag åka och handla lite av julmaten. Vi kommer inte att ha så mycket i år eftersom tjejerna firar julafton med sin pappa.

Den julmaten vi ska ha är Jansson, lever / potatis / morot / kålrots lådorna, sill, kalvsylta, skinka och lax. Oj det vart lite i alla fall.

Den 27 dec firar vi "jul" med brorsan och hans familj hemma hos mamma och pappa.

När jag pratade med mamma i morse sa hon att morfar verkade lite sämre i går, personalen hade också sagt det. Han var stadig på benen med hade varit jätte virrig. När mamma var och hämtade honom från fikastunden på Eken så visste han inte vart han skulle svänga för att komma till sin korridor. Jobbigt jobbigt.

Jag ska ta en sväng förbi hos morfar i morgon när jag ska till affären.

Nu ska jag lägga mig tillrätta på soffan och kolla på Roomservice.

Mina barns älskade faster har startat en insamling mot cancer, besök länken och ge bidrag!


http://www.barncancerfonden.se/2332
 

Kommentarer
Postat av: Ylva

Det är klart att du kan länka till min insamling!



Ha en skön sovmorgon i morgon!!

2008-12-11 @ 09:19:32
URL: http://wingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0