Fixat hela dagen

I går kom Carro och Jonas förbi och åt middag med oss, dom var så snälla och handlade innan dom kom.

Jag gick och la mig klockan 22 i går och vaknade kl 10 i morse, riktigt pigg och utvilad för första gången på riktigt länge.
Efter frukost och kaffe startade min kökstjänst. Började med att göra en Jansons Frestelse, medans den var i ugnen så var det dammsugaren och skurmoppen som fick röra på sig.

Jag skickade iväg Sami till affären, han kom hem med skinka, lax mm. När Janson var klar så gjorde jag för första gången en av alla finska lådor, kålrotslådan. Nu står den i ugnen, både Sami och Terese tycker att det luktar "bajs".

Sami fick fixa middagen i dag eftersom jag har haft fullt upp med allt annat.
När vi ätit och fikat hjälpte jag Terese att möblera om lite i hennes rum. Hon var ju rolig, jag trodde att hon skulle hjälpa till lite men hon satt lite snyggt på sin säng och pratade i mobilen.

På tv just nu är det hockey Sverige-Finland, det är ju lite halvhöga röster här hemma nu.
När hockeyn är slut ska vi spela Rock Band.

 Jag vart väldigt sugen på en öl nu, jag är nog värd det efter allt slit idag.


Kommentarer
Postat av: susanne

God jul och gott nytt år!

Önskar Susanne m bihang.

Hoppas ni får en skön och trevlig

jul. Våran jul får väl bli som den blir.

Köket var nästan så klart som det kund men så

inatt så gick ett vattenrör under diskbänken sönder så nu är alla 8 veckors slit förstört. Golvet och ena sidan med underskåp är förstörda, kul början på julen eller...

Kram Susanne

2008-12-20 @ 17:49:32
URL: http://www.seq60.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0