Tisdag!

Ja då var det tisdag igen då och det betyder sen dag för min man.

Det jag nu kommer att skriva kommer säkert uppröra vissa men nu kan jag inte vara tyst längre.
I T´s klass går det en tjej med utländsk härkomst, hon har under sommaren skickat hotfulla och kränkande sms från sitt hemland, i sms´n har det stått att hon ska slå ihjäl T när skolan börjar och att T är en hora bla. Vi gjorde på rektorns inrådan en polisanmälan som rubriserades som olaga hot och kränkning.
Tjejen fortsätter hålla på i skolan mot T och kallar henne för hora, smutsunge, retar henne för glasögonen försöker ta hennes böcker mm rektorn och läraren har ringt till hennes mamma och nästa vecka ska dom ha ett möte med hennes föräldrar. Jag gav min tillåtelse till rektorn att göra en polisanmälan idag för att hon kallade T för hora igår.

Jag hoppas för T´s skull att hon inte får gå kvar på den här skolan, nu har ju skolan befogenheter att flytta på bråkstakarna.
Det är ju lite konstigt vi får inte sjunga Sveriges nationalsång längre på skolavslutningarna för det är rassistigt.
Vissa flyr hit från krig och elände men dom fortsätter och bråka här.

I det här fallet så ska inte T behöva byta skola för att den här tjejen håller på och tjafsar.

I går åkte vi och köpte en skrivare till mamma och pappa och hjälpte dom att installera den, blev lite avis för den har scanner och kan skriva ut foton. Vill ha en sådan!!!!

Nu ska jag ta och börja med matenså den är klar när mannen kommer hem.

Ha det underbart.

Kommentarer
Postat av: Anna

Tack för ditt inlägg! Man är ju ständigt nervös inför svaren.
T ska inte känna sig otrygg, ställ krav på skolan, annars får ni ta saken i "egna" händer.
Kram
Anna

2007-10-02 @ 22:35:47
URL: http://timpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0