Helgen är avklarad

I fredags vart det lite övertid för Sami så jag och tjejerna hade ätit middag när han kom hem.
Lördag förmiddag städade jag här hemma lite medan Sami och Terese åkte till Rosersberg för att hämta Fanny och Oliver.


Småbarnen "fick" inte vara hemma när föräldrarna skulle ha kräftskiva så då fick faster vara barnvakt.
Vi var ute och gungade en stund i parken innan vi åt hemlagade hamburgare. Efter maten åkte vi hem till mamma och pappa (farmor och farfar). Jag, Terese, mamma, Oliver och Fanny gick ner till parkleken, där lekte vi i 1 timme innan det var dags att gå upp för lite fika. Sami och pappa stannade kvar inne och kollade på hockey.


När vi kom tillbaka vi 20-tiden så bytte barnen om till pyjamas,dom parkerade i Terese bäddsoffa och kollade på film. Efter att tänderna borstats kl 22.30 somnade dom små liven bredvid varandra i soffan och sov som små ljus.


Sami och jag kollade på fotbollen på kvällen innan vi slocknade. Vid 2 tiden på natten ringde en aningen onykter Andreas och pratade med mig, ett riktigt roligt samtal. Det blev mycket skratt mitt i natten.

Jag vaknade igen vid 8 tiden av att jag hörde Oliver kvittra nere hos Terese. Då var det dags att gå upp och fixa frukost.

Efter en stund gick jag och småbarnen ner till parken vid skolan här hos oss, där var vi ett par timmar innan vi gick hem för att äta lunch.

Precis när lunchen skulle serveras kom mamma och pappa förbi på fika.


När det var dags att åka och lämna tillbaka barnen så tog det inte många minuter innan Oliver sov i bilen.
Han vaknade när vi kom fram, han blev ledsen och sa att han inte ville vara där. Det gick över ganska snabbt.

Lillskiten ska ju komma tillbaka hit på tisdag morgon, jag har honom på förmiddagen. Efter Terese lunch i skolan ska han vara där med henne för jag ska på möte inne i stan.

När vi hade ätit middag här hemma idag tog det inte lång tid innan min kära man somnade i soffan, nästan 2 timmar var han utslagen.

Nu är det ryggläge som gäller på soffan en stund innan kudden ropar.
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0