Nu är det helg igen......

Fredag igen, tiden springer verkligen förbi nu.

I går var jag först på möte inne i stan. Höll inte på att komma dit först eftersom min handläggare tydligen satt och sov på mötet som vi hade i innan sommaren. Det bestämdes det att jag kommer att träffa Barbro i snitt 1 gång i veckan, och för att jag ska komma dit såär det taxi som gäller. FKnissen skulle fixa ett kontonummer till mig så det bara var att åka, men idioten "tankar" på för 2 v- 1mån........

I går betydde det att det inte fanns något konto registrerat och han fanns inte på plats, ringde till en annan handläggare som tack och lov fixade så jag kan åka till årets slut.

Mötet gick till slut bra. B skulle kolla upp lite olika platser för arbetsträning.

Väl hemma igen var det dags att följa med Carro till vårdcentralen för en koll av hennes rygg. Läkare skickade en remiss till magnetkamera röntgen, kallelse skulle komma hem om ett par veckor. Hon blev sjukskriven november ut.

Vi passade på att handla och Carro tog matkassarna på bussen hem. Jag gick upp till morfar en stund och hälsade på honom.

När det var dags för mig att bege mig hemåt var Micke och Carro så snälla så dom kom och hämtade mig så jag fick åka bil hem. Skönt det var ju svinkallt ute.

Jag blir så förbannad på vissa ungdommar med utländsk härkomst, nyss när jag var ute och hämtade posten är det ett gäng på 7-8 pers som först kastar in en snökäpp på grannens tomt sen sular dom 1-2 ägg på deras köksfönster. Dom sprang iväg och jag efter, kommer dom tillbaka tar det hus i helvete. Det börjar bli lite mycket skit här nu. Sedan vi flyttade hit har vi haft inbrott i garaget, stulna nummerplåtar, bortsliten bakrutetorkare och en bil uppeldad........

Det är ett par bilar i veckan som blir av med sina plåtar på parkeringen, inte roligt. Synd att våran hund inte fattar vad ATTACK betyder.....


I morgon ska Sami eventuellt jobba, han visste inte riktigt ännu. Annars har jag ingen aning om vad som kommer att ske.

Snart slutar både Terese och Sami för dagen, jag ska försöka få min man att vi åker och handlar direkt när han kommer hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0