Onsdag!

I dag har det varit kallt hela dagen.
 
I morse gick jag med Terese till centrum hon började 8.45 så jag passade på att handla. Det är ju inte så kul att dra "dramaten" på hemvägen det är ju bara uppförsbackar och inte sandat så det blev 2 steg fram 1 steg bak, jättekul.

Jag bakade en ny äppelkaka idag min man äter dom som godis. I dag provade jag att ha i en påse saffran så vi får smaka i kväll om det blev bra.
Jag tycker att vanliga lussebullar är så himla torra.

I dag ska vi äta hemlagad pizza.
Nästa vecka ska jag på Pilaprojekt på Alfta Rehab Center i Frösundavik. Ska träffa läkare, sjukgymnast, psykolog, yrkesvägledare och socionom. Sen ska jag tydligen arbetsträna också. Vi får väll se hur det går.

Jag tog en långpromenad med Zita i dag igen samma runda som i går, det var riktigt skönt solen sken ordentligt.

Nu börjar det bli dags att gå ut med vovven snart igen.

Passar på att lägga ut receptet på äppelkakan, det är värt att baka den.

ÄPPELKAKA

2 ägg
2 dl strösocker

vispa till det blir vitt och luftigt

2dl vetemjöl  
1 knivsudd bakpulver
blanda i det i smeten, häll all smet i en smord och bröad form ca 24 cm
skala och skiva 1-2 äpplen
blanda ihop 2 msk strösocker med 2 msk kanel och vänd äppelbitarna i kanelblandningen.
Lägg dom i smeten.
Skiva med osthyvel smör och lägg över "äppelsmeten"  strö över pärlsocker och sätt in i ugnen i 175 grader i ca 35 minuter. Servera med vaniljsås eller glass.


Ha en underbar kväll.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0