En tisdag i augusti

I går ringde jag till vårdguiden och frågade om min förkylning, sköterskan jag pratade med var nästan övertygad att det är den "nya influensan" som jag har. Nu är jag ju inne på min 3:e vecka med hosta och förkylning. Hon trodde att jag skulle vara mycket bättre i slutet på veckan.

I dag gick jag och Zita och hälsade på min morfar på hemmet. Det var länge sedan morfar skrattade så mycket som när han såg att Zita kom in genom dörren.
Mamma och pappa skulle ju få hem läkaren från ASIH idag, nu är inte pappa så himla pigg. Han har ju skitont, metastaserna han har i skulderbladen gör ju ont och hans vänster arm funkar inte som den ska. Mamma fick torka honom efter duschen idag. Pappa börjar få svårt att ta sig ut nu, han har även gått ner i vikt. Just nu väger pappa mindre än mig...........

Den här veckan är Terese hos sin pappa så hon har ju lite längre till skolan men det var ju samma resa hon fick göra till förra skolan och det gick ju alldeles utmärkt.

I kväll ska måste vi åka och handla för nu ekar det verkligen i skåpen här hemma. Vi måste även åka till Tullinge och lämna lite kläder till Terese.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Tack detsamma till dig

2009-08-28 @ 11:19:00
URL: http://lottaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0