Saknaden är så stor

Jag trodde inte att man kunde sakna en person så mycket som jag saknar pappa. Kvällarna är så jobbiga. Ibland känns det som man "hör röster", det är så mycket som spelas upp som i en repris. Tex när mamma ringde och talade om att pappa hade ramlat, då kommer bilden upp hur han såg ut när han låg på golvet. När mamma ringde och sa att han krampade på Långbro, hur han såg ut när jag kom dit. Mycket sådant snurrar i huvudet.

Samtidigt som jag vet att pappa är borta är det så svårt att fatta, jag tyckte ju att han var så "pigg" på Terese 18 års dag den 24/11, han satt ju i sängen och åt tårta skrattade och pratade.......


Dagarna har annars bara rullat på i full fart känns det som. Jag är fortfarande mycket med mamma, det händer ju en hel del just nu runt omkring oss.

Terese har börjat på ny praktik, hos sin farmor på en skola och fritids.

I fredags bjöd Terese mig mig på oljemassage hos Thaimassörerna i Solbergs, underbart skönt.

I söndags var vi hos mamma och firade hennes 65 års dag!

Nu är det ju inte många dagar kvar till vi åker på kryssning. Mamma jag Sami & brorsan kommer ha det så skönt.

Sami och jag har även bokat och betalat flyget till Malaga. Vi åker den 15 maj och kommer hem den 29 maj. Det ska bli så skönt att få vara i värmen i 2 veckor. Vi kommer ju att vara där tillsammans med min svärfar och hans fru.

I morgon ska mamma och jag till ASIH och prata med pappas "sköterska".

På fredag ska jag träffa min handläggare på arbetsförmedlingen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0