9 februari 2011

I helgen var mamma, jag, Sami, Terese & Carro hemma hos brorsan och hjälpte till med lite renovering. Eller rättare sagt Sami stod för renoveringen. Vi andra fixade fika och mat. Vi fixade även brorsans kontor och passade på att sortera och sätta in "lite" fakturor i pärmarna.

Annars har det inte hänt så himla mycket, träffat mamma nästan varje dag. I dag var vi och hälsade på morfar.

På torsdag (imorgon) ska jag på ett möte om arbetsträning, det känns riktigt bra så jag håller tummarna för att det blir något av det.

Saknaden efter pappa blir bara värre och värre, jag sover väldigt dåligt på nätterna vilket gör att min värk blir värre.

Någonting som man märkt väldigt tydligt nu är vilka som är ens vänner. Det är ju ingen direkt nyhet, men det är jä..igt tråkigt.
Dom RIKTIGA vännerna hör av sig och frågar hur det är medans dom sk vännerna bara bryr sig om sig själva.
Vad är dom rädda för?????????

Är det så svårt att visa lite empati......eller?

Det gäller ju även vissa närstående. Dom man minst av allt trodde skulle höra av sig har både ringt och hört av sig via datorn.

Men det är väl förmodligen så att förlora en pappa är ingen stor sak jämfört med att förlora en guldfisk.....eller är det hjärnan hos personen som är som en guldfisks....det kommer nog att visa sig vad tiden lider.


I dag fyller min svägerska år men vi åker och grattar henne nästa torsdag när även hennes ena dotter fyller år!


För Sami har det blivit väldigt långa dagar nu under en lång tid, han har så mycket på jobbet nu.

Terese har bestämt sig för att ta studenten nu till sommaren i stället för nästa år.
Så hon håller på att plugga för fullt.

Hon åker även till Kungsberget med skolan i morgon för lite snowboard åkning.

Nu ska jag försöka snacka med "nån" om att städa lite här hemma, hoppas "nån" har tid och lust annars skiter vi i det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0