Ambulans till SÖS

I går var det en händelserik dag. Först åkte jag och lämnade lite kläder till Terese i skolan för hon skulle följa med en kompis till stallet.

Hemma igen tog jag en promenad med hunden och åt lite lunch.

När mamma och jag pratade på morgonen så bestämde vi att det inte skulle bli någon handling på dagen eftersom pappa hade så ONT. Han hade suttit på toa i 1 timme och försökt kissa men det gick inte. Han hade även tryckt 4 extra gången på morfinpumpen.

(Just nu är pumpen inställd så att den pumpar in en dos var 5:e minut dygnet runt sen kan han själv trycka på extra men "bara" 1gång/15 minuter)

Eftersom pappa skulle få besök av en jobbarkompis under dagen så tänkte jag att då kan mamma och jag sitta och prata en stund själva.

Sagt och gjort så åkte jag dit och vi fikade sen åkte vi i allafall iväg och handlade.

När vi kom tillbaka åkte pappas polare. Telefonen ringde och mamma svarade, när hon lagt på säger hon bara att: Det kommer en ambulans och hämtar pappa inom 1 timme. Han skulle in till SÖS på röntgen.

När ASIH hade varit hemma på morgonen och undersökt honom var det något som kändes konstigt och eftersom pappa inte kunde tömma sig ordentligt och har vissa känselbortfall ville dom kolla upp det.

Ambulansen kom i en himla fart och åkte som en biltjuv sa mamma. Dom blev sittande (pappa låg på brits) i flera timmar innan det blev röntgen.

Pappa tjatade sig hem och hem kom dom 01.15.

I dag när ASIH var hemma och kollade läget så sa dom att det här kan vara slutet på en fas och början på en annan............

I dag har jag kört ner min bil till Terese skola för hon skulle tvätta den. Under tiden var jag hos morfar och hälsade på honom.

Terese blev just hämtad av sin morbror för hon ska sova där inatt. I morgon kommer hon och Fanny hit.

Sami kom hem precis med GOD hämtmat så nu ska jag äta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0