Världens bästa hund!!!

Som jag skrev i det tidigare inlägget skulle jag till veterinären i onsdags med Zita. Nu blev det inte så. På tisdagen när vi skulle ät fick Sami bära upp 45 kilo hund för trappen. Även för dom 2 stegen upp från gräsmattan till altanen.

Vid 19 tiden skulle Zita kissas, efter 15 minuter ringde Sami och bad att jag skulle komma och hjälpa honom. Våran älskade hund kunde inte gå längre så han fick bära henne hem.

Jag ringde till Södra Djursjukhuset (Årstakliniken var stängd) och frågade om vi kunde komma in med henne så hon kunde få somna.

Allt var så lugnt och fint. Hon fick först en lugnande spruta och efter ca 20 minuter kom djurskötaren in och satte en kanyl i bakbenet på henne.

21.45 kom veterinären in med 3 sprutor överdos/sömnmedel. Efter 2 1/2 spruta såg jag att hon inte andades längre. Veterinären lyssnade på henne och konstaterade att hjärtat hade slutat slå, då var kl 21.50.

Nu är VÄRLDENS FINASTE & SNÄLLASTE HUND i hundhimlen <3<3<3

Det var så tungt att lämna henne på golvet och gå därifrån. Det jobbigaste var ju att vi ville berätta något för Terese eftersom vi inte ville förstöra sista dagen i Skara för henne.

Jag var ju till Centralen och hämtade dom i natt. På vägen hem berättade jag och hon blev fruktansvärt ledsen. Hon förstod ju varför vi gjort som vi gjort, men det hjälpte ju inte så mycket just då.

Nu är i allafall Zita i hundhimlen med sin mamma Tini och alla andra hundkompisar. Hon slipper ha ont och kan leka som vanligt igen.

Vi kommer alltid att sakna dig!!!







Kommentarer
Postat av: Ylva

R.I.P Zita!

2010-07-02 @ 08:22:55
Postat av: c

Älskade hund <3

2010-07-05 @ 14:46:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0