Underbart bröllop

I fredags morse klev vi upp 03.30. Efter frukost så började vi våran resa till Arlanda.
Planet gick 06.40.
På flygplatsen i Helsingfors väntade Samis pappa på oss.

Vi åkte hem till Hannu och Liisa för frukost nummer 2, den satt bra.

Det blev mycket prat och skratt. Vid 14 tiden blev vi serverade mat.

Hannu skulle skjutsa oss till vårat hotell men först blev det en liten tur i till Helsinki för svärfar skulle hämta kläderna han skulle ha på bröllopet.

Vi kom till hotellet vid 16 tiden. Åh va fint det var.



Efter en snabb dusch tog vi en promenad för att få i oss lite middag. Promenaden blev nästan 1 mil och 2 ordentliga skavsår.



Det blev en väldigt tidig läggning för oss eftersom vi hade klivit upp mitt i natten.


Utsikten från vårat rum var helt OK.



Efter en jättegod frukost så var det då dags att börja fixa i ordning oss inför bröllopet.




Vigseln skedde under en stor ek, det var en jättefin vigsel! Det tråkiga för min del är ju att mina finska kunskaper är väldigt undermåliga.........Kanske ska gå en FFS kurs.....haha Finska för svenskar!!!!

Brudparet var jättefina.





Det skålades, grattades och kramades innan det var dags för maten.



Maten var tydligen traditionella finska gamla rätter men OJ vad dom var goda.


Efter maten blev Bruden "kidnappad" av singelkillarna och Brudgummen av singeltjejerna.

Dom var borta ett tag men kom tillbaka lagom till brudvalsen.



Bruden dansar med sin pappa(min svärfar)

Summan av hela lördagen blev 9/10, det hade varit betydligt roligare om jag också hade fattat vad som sagts under talen och själva vigseln. Men jag säger som lilla Hannah, jag visste inte att det fanns så många "släktingar".

Det var Kemppinen folk till höger och vänster.

Vi promenerade hem från festen när klockan var 1 på natten då var det fortfarande runt 20-24 grader ute.

Tyvärr hann vi inte utnyttja hotellets pool, för den såg verkligen mysig ut.


Det blev en taxiresa till flygplatsen, eftersom svärfar tydligen var lite trött.........undrar verkligen varför!!!

Resan hem gick lika bra som ditresan förutom att jag hade en unge bakom mig som satt och sparkade i ryggstödet hela tiden, jag förstår inte varför föräldrarna låter barnen hålla på så........

När vi kom hem så hade ungarna städat och gjort fint.

Vi kollade på VM finalen innan vi stupade i säng.

I dag var vi förbi mamma och pappa en snabbis och kollade läget. Pappa hade fått någon ny "luft" madrass, han har ju börjat få tryck/ligg sår på hälarna.

I morgon 10.40 ska jag infinna mig på S:t Görans bröstmottagning för att få svar på proverna dom tog på mitt vänstra bröst, det börjar bli lite nervöst nu.

Sami och jag kommer förmodligen åka till Göteborg på onsdag, vi har ju 10 årig bröllopsdag på torsdag så vi tänkte fira den dagen med att frossa i skaldjur.

Nej nu får det räcka för den här gången.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0