Vardagshjälten = Min mamma

Det har verkligen varit en händelserik vecka den som varit.

I måndags var jag med Terese hos astmasköterskan för en undersökning, det visade sig att hon inte har astma och ingen allergi. Skönt!
Sköterskan bokade i allafall in en läkartid till onsdagen.

På tisdagen åkte jag till Stickan och hämtade kopplingen vi beställt till min bil.

På onsdag morgonen kl 9 var det då dags för läkarbesöket. Efter lite undersökningar visade de sig att lilla fröken har/hade en övre luftvägs inflammation. Hon fick lite hosmedicin i brustablettform.

Åkte direkt efter det till mamma och vi passade på att handla.

På eftermiddagen åkte vi (jag, Terese & Carro) till en tatuerare. Jag tatuerade i "far" på thai på vänster handled.
Terese tatuerade in morfar ovanför fotknölen.

På torsdags morgonen kl 10 skulle pappa läggas in på ASIH Långbro Park för att få ordning på smärtorna. Jag åkte direkt dit och mötte mamma och pappa där.

Efter middagen åkte Sami och jag för att fika hos mamma och pappa, Sami passade på att byta till sommardäck på pappas bil.

Fredagen hämtade jag mamma och vi åkte till pappa, även Carro följde med eftersom hon skulle jobba på sin farmors fritids.

Lördag morgon 8.30 ringde mamma och sa att pappa skulle få komma hem på permission över helgen. Jag hoppade in i Dodgen, hämtade upp mamma och så åkte vi och hämtade hem pappa.
Nu har dom även satt i metadon och ketogan? och höjt upp dosen i morfinpumpen.

Sen under lördagen fixade Sami klart min bil. När kopplingen nu var på plats så åkte vi iväg och tvättade pärlan och passade även på att fota den. Hemma igen satte Sami in en annons på Blocket. Efter ett par timmar kom första samtalet (som vi missade) och mailet.

Söndag morgon klockan 9 ringde en kille som var intresserad, jag fick eld i baken och började städa bilen invändigt. Halv 11 kom köparen, provkörde en liten stund och skrev sedan på pappren och betalade. Vi fick 3000 mer än vad vi gav för den.

Med pengarna på fickan/kontot åkte vi till pappa och så köpte JAG hans bil. Så nu för första gången på snart 42 år äger jag en egen bil.


I dag ville pappa åka på en tur med mig, han ville hälsa på en bilmek kompis så självklart åkte vi dit.


På torsdag åker Sami till Göteborg på nån mässa och kommer hem på lördag.

I dag blev presentationen av Månadens Vardagshjälte publicerad på www.magdalenagraaf.se

Kommentarer
Postat av: Ylva

Får man se en bild på din tatuering? Vilket typsnitt är det?

2010-04-20 @ 07:58:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0