Mycket just nu

Den senaste veckan har varit händelserik, minst sagt. I tisdags åkte jag ut till en kompis i Saltsjö-Boo som fyllt år. Det blev en trevlig dag med fika och hundpromenad.

Fick ett samtal från www.magdalenagraaf.se där dom talade om att min mamma hade blivit utsedd till Månadens Vardagshjälte. I torsdags fick hon en stor fin blombukett och ett kort där det stog hur värdefull mamma är!!!!

I onsdags eftermiddag när jag stog och plockade in disken i maskinen skriker Terese att vi har en vatten läcka......det rann vatten från tacket i förrådet. Kastade mig på telefonen till Sami så han åkte hem i rekordfart. Det visade sig att det var stopp i avloppet i köket.

I fredags eftermiddag kom en kompis till Sami hit med högtryck och blåste rent.

I lördags passade jag på att storstäda köket, torka skåpsluckor mm.
Sami tillbringade större delen av dagen i garaget, han ska ju byta koppling på min bil. På kvällen igår åkte vi över till mamma och pappa och fikade.

I dag har jag städat vardagsrummet, sen blir det nog tvättstugan för sortering av tvätt.

Pappa sa igår att han kanske skulle komma förbi och kolla lite när Sami meckar........jag får ju hämta honom i sådana fall. Han är rolig han.

Terese och Michelle har varit ute/hos kompisar hela natten. Snacka om att dom var fnittriga i morse när dom kom hem.

Nu är det nog hög tid att sätta fart igen om det ska hända något här hemma.

Update:

Mycket riktigt, pappa ringde och ville att jag skulle komma och hämta dom. Han har ju så jävla ont och hade tryckt extra på morfin pumpen men han ville ändå komma och "hjälpa" Sami.

Pappa stog och hängde lite smått över motorn och kunde faktiskt hjälpa till med många bra tips. 

När jag skjutsade hem dom sen blev det ytterliggare ett extra tryck på pumpen (han får ju "fasta" doser var 5:e minut, han kan ta extra var 15:minut), jag misstänker stark att han kommer ha fruktansvärt ont ikväll.

Skönt i allafall att det var så fint väder i dag, det är ju 2:a gången pappa är ute på 3 månader. Samtidigt måste det ju vara skönt för hans välbefinnande att han fortfarande kan hjälpa till.

Nu var det ju så illa att det var fel koppling så vi åkte och lämnade tillbaka den och så ringde jag till Stickan och bad honom beställa en så det blir rätt.

Efter middagen så passade jag på att putsa fönstren i vardags rummet och satte upp nya gardiner.

Hoppas att jag har ork kvar i morgon så jag kan sortera tvätten för det behövs verkligen.

Nu ska jag fortsätta kolla på MotoGP tillsammans med min man. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0