Vilken helg......................

I fredags tog vi det bara lugnt här hemma, tror jag i alla fall. Minnet är bra men kort känns det som för tillfället.

Brorsan kom hit vid 8 tiden på lördags morgonen med huliganerna. Efter lite frukost så gick jag, Fanny och Oliver ut i parken och gungade. Sen gungade, gungade, gungade och slutligen gungade vi lite till. 

Innan middagen gick vi en liten promenad med hunden och kastade lite boll.
Efter maten och lite lördagsgodis ropade Terese och talade om att hela tvättstugan var FULL med vatten. Jippi våran tvättmaskin hade gått sönder. 

Jag och Terese satt på huk på golvet och skrapade vatten, vatten och lite till vatten. Tvätten som låg i maskinen fick jag ta i en stor påse och åka över med till mamma och låna hennes maskin så jag fick skölja och centrifugera den.
Hem igen och in med tvätten i tumlaren.

Småbarnen somnade i soffan efter tandborstning 20.30. Äntligen fick vi kolla på vanlig tv inte Svampbob fyrkant eller vad han nu heter.


I morse vaknade vi 9.30 av att småbarnen kom upp och ville ha frukost. Helt ok tid.

Ni kan aldrig gissa vad vi gjorde sen????????

Ja vi gick ut på gården och GUNGADE................funderar allvarligt på att köpa en gunga till Oliver i julklapp eller födelsedags present.

Sami och Terese åkte hem till pappa och hämtade hans bil. Han hade frågat Terese om hon ville tjäna lite pengar genom att vaxa hans bil.

Sagt och gjort, den både tvättades, polerades, dammsögs och vaxades. 

Straxt efter att Magnus och Jana kommit för att hämta ungarna och vi satt i köket och fikade kommer Terese uppspringande för trappen och säger: Ni kan inte gissa vilka som är här???????

Jo mamma och pappa hade kommit, pappa hade GÅTT hela vägen med sin rullator. Dom skulle bara gå till centrum för att köpa tidningen med fortsatte hela vägen hit. 

Det var jättekul, han hade en riktigt bra dag idag.


Vi blev alla bjudna på middag hos dom. När mamma och pappa skulle gå hem ville Oliver gå med dom och så fick det bli. 


En stund senare gick jag, Fanny och Zita dit. Brorsan och Jana tog bilen. 
Sami och Terese kom precis när maten var klar.

Maten var SÅ HIMLA GOD och Terese åt som en häst.

Nu har Sami precis varit ute på en liten hojtur och snart ska vi basta. Det var länge sedan jag gjorde det, det ska bli skönt. 

I morgon ska Zita och jag ha semester.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0