Tisdag med värk och tråkigt väder

I dag har jag verkligen ont. Det märks att man inte är van att ha småbarn. Det är ju jättekul att vara barnvakt åt Fanny och Oliver men det tar på kroppen. Det blir ju en hel del statiska rörelser när man står i flera timma och puttar fart på en gunga, så det känns verkligen i axlar och armar nu.

I går vart det inte mycket gjort här hemma. En promenad med hunden vart det ju som vanligt. Terese ville att jag skulle hämta henne i skolan så det gjorde jag.

Satt och kollade runt på nätet efter en ny tvättmaskin, förmodligen åker vi och köper en i kväll.

Jag vaknade till 07.05 i morse och såg att min kära man fortfarande låg och sov så det blev till att väcka honom. Jag somnade om några minuter innan jag fick sms av Terese som ville att jag skulle åka till busstorget i Skärholmen och lämna lite grejer till henne som hon hade glömt igår. Det är ju hennes pappavecka nu.

Jag käkade frukost och drack snabbt en kopp kaffe innan det var dags att hoppa på moppen och lämna grejerna till henne.

Pappa mår fortfarande ganska bra. Förhoppningsvis beror det på att dom har ändrat medicineringen, nu tar han det långtids verkande morfinet 3ggr/dag och cortison varje dag. Smärtstrålningen har säkert också gjort sitt till att det är bättre nu.



Det är väldigt svårt att se att pappa är så sjuk som han är, cancer i stort sätt i hela skelettet minskat 10 kilo i vikt, ett par krossade kotor i ryggen.........Min fina pappa!!!!!

Om en stund ska jag ta en promenad med lilla hunden.

Zita har börjat fälla otroligt mycket päls nu så det blir till att dammsuga 72 gånger om dagen känns det som.

Så här ser det ut på golvet när vi har borstat Zita......

Hoppas alla får en bra dag!


Kommentarer
Postat av: julia

Om bilden är tagen på din pappa nu är ju grymt förvånad att han inte är mer svullen efter kortison!

Tänker på dig och er familj ska du veta, fan ingen ska behöva genomlida sånt här... BLÄ!

Kramar!

2009-10-03 @ 17:46:31
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0