Nu är det lov........

NU är det höstlov för Terese, hon åkte ju till Molkom och Daniel i fredags och kom hem igår tillsammans med honom.

På kvällen igår så sparade Terese pengar åt sin kära pojkvän genom att låna Samis hårtrimmer, kort blev det.

Resultatet efter trimmer rallyt



I lördags hade vi städdag i området, jag gjorde ingenting den här gången för jag hade så jävla ont. Sami däremot sågade ner ett träd som blev brandskadat för ett par år sedan. Krattning blev det lite också för hans del. Vid 12 tiden var det som vanligt korvgrillning.

Vi vart klara vid 14 tiden och skulle bara ta det lugnt en liten stund innan vi skulle åka och handla, vi vaknade igen klockan 17 så det blev en tripp till MAX för middag.

I söndags var vi hos grannarna och fikade innan det var dags att åka till cityterminalen för att hämta Terese och Daniel som kom med bussen.

I dag skulle jag ha börjat jobba (arbetsträna) men eftersom listorna kom tillsammans med ett virus så gick det inte så bra. Vi ska göra ett nytt försök under veckan.

Jag passade på att städa lite i köket istället. Fönstrena blev putsade, jag sydde nya gardiner och fixade lite. Fint blev det.

Nu blir det till att ta det lite lugnt ett par dagar sen ska jag försöka mig på vardagsrummet.

Zita har fått en "kusin", min bror och hans familj har blivit hundägare till en 8 veckors Jack Russel som heter River. Vi måste ju vänta till han fått vaccinationen vid 12 veckor innan Zita kan få träffa honom. Enligt brorsan ser han ut som ett marsvin med högre ben............

I dag fyller även min älskade brorsdotter Fanny 9 år, hon är hos sin mamma just nu under höstlovet så vi ska fira henne när hon kommer hem igen.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0