1992-11-24 kl 04.04

I dag fyller Terese 17 år!!!!!

I går för 17 år sedan blev jag inlagd på Huddinge Sjukhus. Jag hade fått havandeskapsförgiftning igen. Eftersom jag varit sjukskriven ett tag på slutet av min korta graviditet så blev min dåvarande svägerska Ylva www.wingren.blogg.se  anställd av kommunen för att ta hand om Carro som bara 2 1/2 år.

På kvällen fick jag sammandragningar och fick köras ner till förlossningen, jag hade börjat öppna mig, ringde hem och väckte Ylva så hon fick skicka iväg pappan till sjukhuset. Mig skickade dom in på akutsnitt eftersom hjärtljuden gick ner och försvann vid ett par tillfällen.

Jag vaknade på uppvaket och fick en liten polaroidbild på en väldigt liten tjej, hennes vikt var 995 gr 38 cm och fick apgar? 8-10-10.

Terese fick tillbringa sina 5 första veckor på neonatalavdelningen, första veckan i kuvös sen i vattensäng. Min dåvarande svärmor sydde dockkläder, vi fick så mycket kläder till T så personalen på avdelningen bytte flera gånger om dagen. Hon hade till och med tomtekläder på sig på julafton.

Nu är lillskiten hela 17 år!!!

Hon fick en ny mobiltelefon av oss.


Av Carro fick hon Absolute Dance box.

På torsdag kommer mamma och pappa hit och grattar henne eftersom hon ska jobba idag på kvällen.

Jag ska försöka scanna in foton på både Carro och Terese när dom var nyfödda, dags och lära sig hur man gör.

Nu ska vi äta middag innan födelsedagsbarnet ska till jobbet.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Herregud tänk när jag sitter med med så stora barn, svårt att tänka sig!

Fick du också foton på henne när du vaknade upp, det fick med på Saga med....

Vilken fin mobil hon fick =)

Kram

2009-11-25 @ 22:25:32
Postat av: Julia - Älska utmaningen!

Vilken underbart vacker dotter du har!!! Hoppas du får en härlig torsdag! kramar

2009-11-26 @ 09:15:40
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0