Fredag och tattarliv........

I morse när mamma ringde så talade hon om att pappa mådde mycket bättre, han hade sagt att det var länge sedan han mådde så bra. Han var ju fullproppad med morfin och betapred så det var ju inte så konstigt. Ny röntgen skulle ske kl 10.30. Mamma åkte upp till sjukhuset.

Klockan 13 ringde mamma och talade om att pappa skulle få åka hem, om han skulle behöva extra smärtlindring under helgen skulle det komma hem någon med det. På måndag ska han tillbaka för strålning mot smärtan.


I dag blåser det full storm här ute. Jag tog moppen på förmiddagen och åkte till morfar. Han satt så sött i sin fåtölj när jag kom. Vi satt ett tag och pratade (han försökte) innan det var dags för honom att gå ner till Eken på kaffe.

Just nu sitter jag och väntar på att min älskade man ska komma hem så vi kan börja packa, vi ska ju tillbringa natten i svärmors husvagn. Carro ska ha lite kompisar här hemma på grillfest så vi får inte vara hemma.
Grannarna har lovat att hålla ögon och öron öppna.

Nu är det bara för oss att hålla tummarna att vädret håller i sig så vi inte fryser ihjäl.


Hoppas alla får en trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0