Fan fan fan

På förmiddagen åkte jag och handlade, sen vart det en promenad med hunden. Hon är inte snabb nu när hon löper, hon kan stå i 5 minuter och lukta på samma grässtrå.....knäppt.

Passade på att förbereda maten i dag, det blir min potatissallad med äpple, rödlök och matlagningsyogurt, till det serveras stekt/grillad kryddkorv.

Carro ska på studentskiva ikväll så hon lär ju inte vara pigg i morgon. Hon är så snäll mot mig, hon ska åka iväg till apoteket och köpa migräntabletter. Jag känner att det börjar bli hög tid för en sån tablett nu.

Jag har pluggat teori även idag, kanske ska börja använda mina glasögon lite mer när jag sitter vid datorn.

Mamma ringde för en timme sedan och talade om att dom var på väg i till SÖS, pappa skulle bli inlagd. Han har så jävla ont nu, igår hade han legat nästan hela dagen. Pappa ligger inte om han inte är riktigt sjuk. Morfin tabletterna han har hemma hjälper inte så mycket just nu.
Det kan ju vara därför också som jag har fått huvudvärk.

Mamma skulle i allafall ringa när hon visste mer och när hon skulle åka hem. Det kan ju vara så att Sami kan åka och hämta henne.



Terese är i allafall på sin praktik idag, nu är det inte så många dagar kvar till hon och hennes klass åker till Turkiet. Kanske är dags att kolla igenom sommarkläderna och se om dom passar fortfarande.

Nu är det dag för mig att "vila" ögonen en stund innan middagen ska göras klar.

Uppdatering nu på kvällen:
Sami och jag åkte till SÖS och hämtade mamma som skulle hem. Pappa blir kvar där ett tag. Hans puls är hög sen har läkaren ökat upp morfinet nästan med det dubbla, dom har även satt i cortison. Imorgon ska det tas nya prover.

Vi följde med mamma hem och fikade med henne innan vi åkte hem till oss igen.


Kommentarer
Postat av: Susanne

Hej Anette!

Hoppas dom kan hjälpa din pappa så han slipper smärtorna! Tänker på dig och dina nära!

Kram Susanne

2009-05-07 @ 15:31:24
Postat av: Anonym

Har inte så mycket sommarkläder!..

2009-05-07 @ 20:49:49
Postat av: Ylva

Skänker en tanken både till din pappa och till din mamma (självklart även till dig och din bror).



Kram Ylva

2009-05-08 @ 09:36:44
URL: http://wingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0