Midsommarafton i morgon

I morgon är det midsommar afton och just nu regnar det ute som vanligt känns det som.

I går hade jag en dag som gick till världshistorien. Jag hade så fruktansvärt ont, så ont var det länge sedan jag hade.

Terese och Daniel var så snälla så dom åkte och handlade  nästan allt som jag behövde för att kunna fixa maten tills i morgon. Daniel har ju körkort så dom fick låna min bil.

Efter att dom kom hem med varorna tog dom med sig Carro och åkte till Flottsbro och fikade.

I dag när jag vaknade mådde jag mycket bättre så jag började med en tur till SKHLM och köpte det sista.

Sen har jag tillbringat dagen på min plats i köket..... jag har förberett maten tills i morgon.
Vi blir ju hela 8 st det blir mamma, pappa, Carro, Micke, Terese, Daniel, Sami och jag.

Till förrätt blir det:
Potatisrullar med västerbottenost och en sillbit på toppen.

Varmrätt:
Grillad nötrulle med färskpotatis och äppeltzatziki.
Barbecuemarinad med whiskey och kaffe

Ingredienser för 4 personer
Marinaden räcker till 6-8 biffar.
1 hackad gul lök
2 hackade vitlöksklyftor
5 strimlade baconskivor
2 dl tomatpuré
1 dl chilisås
2 msk smör
3 msk Worcestersås
3 msk vitvinsvinäger
1 dl bourbonwhiskey
1,5 dl kokt, starkt kaffe
4 msk fransk senap
0,5 dl farinsocker
2 msk chilipulver
1 tsk finhackad röd jalapeno
1 krm cayennepeppar

Till kaffe blir det en frusen sommartårta

I den är det:

Philadelphiaost
kesella
florsocker
persikobitar
jordgubbar
hallon


I morgon på förmiddagen är det "familjestädning" som står på schemat.

Klockan 15 kommer "gästerna" sen är det ju bara att hålla tummarna för att solen skiner, det skulle ju inte sitta fel.

Nu är det dags för mig att krama min kudde så jag orkar med dagen i morgon.


Trevlig Midsommar!!!!!

Kommentarer
Postat av: Cariann

Hej! Tack för dina gullig ord på vår hemsida. Ser att du inte har det så lätt själv. Sparar din sida i mina favoriter så jag kan komma tillbaka o läsa mer. Nu ska jag nosa på mina underbara små hjältar innan jag ska sova i min egen säng.



Ps: vilken god mat du skrev om!!!

Kramar och tack för du stöttar oss/ Cariann, Albins mamma

2009-06-21 @ 23:11:28
URL: http://www.hjarta.snabber.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0