Hemma igen

I torsdags åkte Sami, jag och hunden  till Karlstad. Där hade vi bokat hotell 2 nätter. Såfort vi hade kommit upp på rummet så kom Terese och Daniel dit. Dom gick ut med hunden medans Sami och jag gick ut och åt.

Efter maten hoppade vi i bilen och åkte till Molkom för att träffa och fika med Daniels familj.

Efter fikat gick vi ner till sjön, Zita var överlycklig när hon fick bada.

Vattnet var 25 grader, precis som Terese hade sagt. När vi stog ute i vattnet ser ja en tjej som jag kände igen. Efter en stund när jag "spanat" lite till för att vara på den säkra sidan såg hon mig. Det bleven riktigt lång kram. Jag har jobbat tillsammans med Anna på IKEA. Det kändes lite konstigt att träffa henne i en sjö i Molkom...

När vi kom tillbaka till hotellet var det så fruktansvärt varmt, vi hade både fönster och balkongdörren öppen hela natten.

Täcket var det inte någon ide att ha på sig heller. Efter frukosten tog vi en promenad med hunden runt i stan. Zita led nog en hel del så vi gick tillbaka med henne till rummet.

Vi passade på att besöka en del affärer med AC innan vi satte oss i skuggan och fikade.

Där bestämde vi oss för att åka hem, ringde till Terese och frågade om hon och Daniel ville sova andra natten på hotellet och det ville dom. Vid 15 tiden kom dom in till stan och vi gick alla fyra och käkade.

Lagom när vi skulle åka började det åska, blixtra och regna.





I en hel del mil kunde vi bara köra i 40km/h på motorvägen eftersom det även haglade. Vindrutetorkarna gick förfullt men det hjälpte inte mycket.

Vi kom hem vid 22 tiden, riktigt skönt. Borta bra men hemma bäst.
Nästa gång vi åker i väg blir det utan hund.

Terese och Daniel hade i allafall haft det bra.
Carro är och jobbar på Hammaby matchen just nu där ställningen just nu är 2-0 till Bajen!!!!!

Nu är det duschen som gäller.  

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0