Skruvmejsel i handen

Min man kom hem halv sju i går kväll. Han kom med handen i högläge och talade om att han hade skadat sig, jaha vart..... han hade ett litet plåster i handflatan det syntes inget blod. Sen visade han övansidan av handen då fanns det ett blåmärke och en svulnad. Han hade fått skruvmejseln rakt in i handen, det tog stopp på andra sidan.

Ont hade han det märktes ganska ordentligt, tur i oturen så var det vänster hand, han är högerhänt.

I dag på morgon gick han till Närakuten för en koll och gick därifrån med pencillin. Mejseln är ju inte den renaste.

I dag ska målaren komma och påbörja jobbet med att fixa det som är trasigt på dom nya fönstrena.

Jag har ont i huvudet, känner att det är början till migrän och jag har slut på mina migräntabletter. Så typiskt.

Det kanske går över när jag går min promenad med hunden om en stund, det får bli med solglasögon på idag för solen lyser riktigt starkt nu.
Jag kommer inte att komma i väg för handling i dag så det blir till att inventera frysen och se om jag kan hitta något matnyttigt där.

I morgon är det fredag igen, Carro ska jobba på Flottsbro sen kommer tydligen min bror och hämtar henne där 22.30. Hon ska med hem till dom och sova där, på lördag ska hon med sin kusin Fanny på hennes gymnastik. Sen ska Fanny få bestämma om hon vill sova här eller hos Carro´s pappa på lördag natten. På söndag ska hon vara med på Carros gympaträning.

Terese skulle med klassen/skolan till Eriksdalsbadet i dag så det blev ingen praktik för hennes del.

Nu börjar hunden röra på sig där nere så det är väl lika bra att gå med henne nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0