Dagen började inte bra

Vilken skit dag. När klockan 04.28 i natt så ringde min mobiltelefon.Först blev jag livrädd, trodde att det hänt morfar något. Men det var Terese som ringde och bad att jag skulle komma ner för hon hade spytt. Usch och fy det värsta jag vet. Det var ju bara att kliva upp och gå ner till henne och börja torka och skura golvet.

Hon hade vaknat av att hon frös, hade ont i magen och mådde illa. Vid 5 kom jag i säng igen låg vaken i 2 timmar innan jag somnade om. Vaknade klockan 9 när mamma ringde. 

Gick ner med cola och en banan till lilla fröken men det vågade hon sig inte på. Vid 10 spydde hon igen, jag var precis nere hos henne igen och nu sover hon.

Hoppas att det inte blir nåt mer nu och att vi klarar oss, jag hatar att må illa. Har ju inte spytt på 35 år (förutom på fyllan) vill inte göra det nu heller.

Så med andra ord blir det inget jobb för henne i dag, i morgon och förmodligen ingen skola på fredag för att vara på den säkra sidan.

Sami har ju sin förkylning, herregud vad han har snarkat i natt. Men han är i allafall på jobbet.
Jag skickade sms till Carro att hon inte skulle komma hem på några dagar, det är ju bra att hon och Jonas är "sambo" just nu. 
Carro: Har ni plats för din kära mamma?????????

Nu ska jag gå en liten sväng med hunden.  

Kommentarer
Postat av: Ylva

Aj då, jag känner igen det där med torkandet! Hoppas att ni andra slipper. Det finns dom som säger att 10 vitpepparkorn om dagen håller magsjukan borta. Kanske värt att pröva??

Kram Y

2009-01-07 @ 15:41:08
URL: http://wingren.blogg.se/
Postat av: susanne

Hallå, gör som tidigare inlägg säger ta 10 vitpepparkorn, tar alltid det när sånt härjar runt på jobbet och jag lyckas alltid att hålla mig frisk..

Kram Susanne

2009-01-07 @ 15:53:41
URL: http://www.seq60.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0