God fortsättning

Nu är julafton över för den här gången. Julgröt serverades till frukost för familjen (jag hoppade över den)

Vid 11.30 kom tjejernas pappa och hämtade dom för att åka till farmors för den årliga julgrötslunchen och klapputdelning.

Dom kom hem strax innan Kalle Anka. Jag började fixa maten under tiden såvi kunde äta när det var klart.

Under tiden vi fikade delades julklapparna ut, jag fick så fina presenter av mina älskade barn. Av Carro fick jag en mugg med foton på alla oss 4 och hunden på även en text "Älskar dig Mamma" på. Så fin!!! Sen fick jag en jättefin ljuslykta. Av Terese fick jag en "fyll i bok" Älskade mamma som hon hade fyllt i och satt dit foton.

Av min kära man fick jag en tröja.

Jag mådde riktigt dåligt igår, förkyld torrhosta svettades frös öronen gjorde ont och ögonen sved. I morse hade jag lite feber (38gr) slemhosta och fortfarande snorig. Men det stoppade inte mig från att följa med till Flottsbro och kolla när Terese skulle inviga sin nya bräda. Sami som vart lite överförfriskad igår "råkade" lova Terese att han också skulle åka bräda med henne..........han skrev även det på Facebook.....smart kille. Där såg en av hans jobbarkompisar det och hakade på så vi träffade C på parkeringen där kl 11 prick i morse.

Det visade sig att C aldrig stått på en bräda förut.......
Eftersom Carro fick hoppa in och jobba i uthyrningen i dag så blev det hon som fick plocka fram grejerna åt killarna.

Jag tillbringade 3 timmar ute i blötsnöstormen och sprang mellan alla backar och liftar för att kolla när trion åkte. Alla 3 var faktiskt riktigt duktiga.

I morgon är det dags för premiärjobb för Terese i uthyrningen, tur att Carro ska jobba där i morgon också så hon kan hjälpa sin kära syster på traven i början.

Vi ska skjutsa tjejerna till jobbet i morgon sen ska vi byta lite julklappar som dom fick som var för små.

Klockan 15 ska vi hämta morfar och baxa in honom i våran bil, han får åka med och hämta tjejerna på jobbet innan det är dags för "lilla julafton" hos mamma och pappa. När vi kommer dit har ju redan brorsan kommit så han får hjälpa till att få upp honom för trappen. Efter maten sen skjutsar vi hem honom eftersom han tycker att det är så jobbigt när det är mycket stoj och stim runt omkring.

Nu ska jag snart hoppa ner i lopplådan och hoppas att förkylningen är borta i morgon.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Härligt med fina julklappar =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0