Flitens lampa har lyst idag

I dag har vi varit flitiga här hemma. Jag har putsat om fönstrena eftersom det var klistermärken på dom från fabriken. Jag passade även på att sy om ett par gardiner som jag satte upp i köket, jättefint blev det.

I morse skjutsade jag Terese till tunnelbanan för hon skulle städa med klassen igen.

I går var ju Sami och jag iväg och köpte persienner som vi satte upp (Sami gjorde det) i vardagsrummet och vårat sovrum.

I dag åkte vi till K-Rauta och köpte en ny gardinstång till Carros rum så nu är det bara gardiner som fattas där.

Nu väntar vi ju bara på att Terese fönster ska komma.

Snart ska vi kolla på Stjärnor på is, jag tror att det kommer bli riktigt roligt att kolla på.

Terese är just nu ute med hunden, hon skulle möta en kompis som också har hund så jag misstänker att dom kommer vara ute ett bra tag.

Carro ringde precis från Hedemora där hon är med gymnasterna på tävling och talade om att dom tyvärr inte gått vidare, tråkigt.

Vad vi ska göra i morgon vet jag inte, det blir väl lite mer städning skulle jag tro. Kanske åker vi ut och kör lite, jag har ju inte kört på en vecka nu.

Terese ska i allafall städa som vanligt.

I dag skulle min mormor ha fyllt 94 år! Grattis saknar dig nåt fruktansvärt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0