Morfar är på sjukhuset

Klockan 9 i morse ringde mamma och väckte mig. Hon talade om att min morfar var på väg till Huddinge Sjukhus i ambulans.
Morfar bor ju i egen lägenhet på ett servicehus och personalen kommer varje morgon och hjälper honom med ögondropparna. I morse hittade dom honom på golvet utanför badrummet.

Han var helt slapp i vänster sida och kunde inte prata. Mamma och pappa åkte in till sjukhuset och mötte upp där.  Mamma talade om att han bara kunde krama hennes hand med sin högerhand och att han bara grymtade när dom pratade med honom.

Vi åkte ju till Fannys kalas och mamma och pappa kom också dit efter ett tag. Det finns ju inget mamma kan göra på sjukhuset. Hon ringde dit för en stund sedan  och pratade med läkaren om röntgensvaret och han har fått ett blödning i hjärnan på vänster sida.

Läkaren har pratat med mamma om  eventuell återupplivning om det skulle bli aktuellt, men det vill inte morfar. Så det ända som gäller är smärtlindring.

Vi ska nog åka upp i morgon och hälsa på.

Nu till något roligare. Det var kul att träffa Fanny, det blir ju inte så ofta eftersom hon bor i Arvika.

Carro har det bra på lägret i Gävle och Terese ska snart på middag med sin pappa.

Nu håller Sami på att laga mat för jag har en fruktansvärd huvudvärk.

Kommentarer
Postat av: karro

Näääää!

Hon såg en hundgodis uppe på bordet!

Jag va i stora rummet o hörde ett brak!

Jag spran ut och kollade o där stod hon på bordet och våga inte komma ner! Va tvungen att ta en bild innan jag hjälpte henne ner!

Haha

2008-11-01 @ 22:37:12
URL: http://tidigmamma.blogg.se/
Postat av: Ylva

Jag hoppas att din morfar blir bättre alternativt får somna in och träffa din mormor (det längtar han säkert till).

2008-11-02 @ 08:01:00
URL: http://wingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0