Helgen är snart slut

Jaha då var den här helgen snart slut.

Jag har övningskört idag. Jag körde först till Huddinge Sjukhus där vi hälsade på morfar. Fy fan vad jobbigt det var.Nu såg man verkligen att morfar är 92 år. Jag blev riktigt illa berörd, det måste vara frustrerande för honom att inte få fram orden. Mamma och pappa var ju där när vi kom så vi hjälptes åt att få upp honom till matsalen på avdelningen. Där fikade vi.

Morfar har ju fått afasi (stavning?) men det är ju vanligt när man fått en propp. Risken är ju ganska stor att det kommer en till propp eftersom han ligger nästan hela tiden.

Han får riktig mat men den är tydligen mosad som puré för sväljreflexen funkar inte som den ska.

Jag är OTROLIGT stolt över Terese som var uppe på sjukhuset i måndags, jag förstår även Carro som inte vill åka upp.

Efter sjukhuset körde jag till Tullinge och hämtade Carro från träningen, sen åke vi och handlade. Nu har vi ätit middag och fikat.

Snart ska vi kolla på hockey, det är ju Sverige-Finland.

I morgon är det praktik för Terese och skola för Carro. Jag ska nog tillbringa dagen i tvättstugan för nu är det mycket tvätt som behöver tvättas. Det blir ju lätt det när tjejerna slänger sina kläder på golvet i sina rum och sen samlar ihop allt och lägger det i tvättkorgen.


Kommentarer
Postat av: sari

Klart du får;o))Du e´såååå välkommen

2008-11-09 @ 17:12:51
URL: http://pontusnershed.blogg.se/
Postat av: Ylva

Jaha, nu fattar jag. Vi satt ju hemma hos Rikard och väntade på att Carro skulle komma dit (direkt!) efter träningen... Vi väntade tydligen förgäves.

/Y

2008-11-10 @ 07:10:53
URL: http://wingren.blogg.se/
Postat av: Dimitra

Hej Anette!

Oj stackars morfar som är inne i en jobbig period i sitt liv. Afasi kan inte vara av det roligaste slaget. Duktig är du i alla fall som är ute och går med hunden hela tiden. Jag har tyvärr ingen hund. Hade varit perfekt för mig denna period då jag vägrar att lämna min soffa...

Kram

2008-11-11 @ 18:45:37
URL: http://www.metrobloggen.se/dimitra
Postat av: Dilan Amin

Hejhej!



/ www.mramin.blogg.se

2008-11-11 @ 18:56:11
URL: http://mramin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0