Gårdsstädningen är avklarad

I morse var det uppstigning klockan 8 eftersom städningen började klockan 9.  Det var inte lika många som ställde upp i år som det brukar vara. Men nu var det en hel del (jävligt mycket) löv som skulle krattas upp.

Det blev lite träd som sågades ner också. Jag fick igenom mitt förslag att såga ner rönnarna som står vid parkeringen, det är ju ingen höjdare att parkera bilen under dom,  det blir ju inga roliga fläckar. Det är två rönnar kvar men dom tar vi på vårstädningen.

Terese och Michelle vaknade lagom till korvgrillningen........ nja kanske lite tidigare, dom körde ett par vändor med löv först.

Nu har tjejerna åkt iväg till Terese's och Carros pappa för där är det inflyttningsfest idag.
Vi har precis satt på bastun för grannarna kommer ner för lite öl, bastu och pilkastning. Det blir kul.

Om en liten stund ska jag ta en liten runda med hunden så hon klarar sig resten av kvällen.
I morgon måste jag verkligen försöka åka till morfar och hälsa på honom på sjukhuset. Jag tycker bara att det är så himla jobbigt.

En sak är ju säker vi kommer somna ovaggat i kväll, krattningen känns redan. Jag misstänker att jag kommer att ha skapligt ont i morgon och på måndag.

Hoppas alla får en underbar lördag kväll.

Kommentarer
Postat av: Dimitra

Kan vara super trevligt med gemensam höststädning om alla dyker upp. Att grilla korv låter super. Härligt med bastu och öl. Antar att kvällen blev lyckad!



Kram

2008-11-11 @ 18:47:58
URL: http://www.metrobloggen.se/dimitra

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0