Vissa ska INTE ha körkort

Jag åkte till Vårberg för att hämta Terese från skolan, backen upp mot centrum är det 30 jag låg i 30 och ser i backspegeln en bil som bara kommer närmare och närmare precis på krönet är det ett övergångsställe och där kör IDIOTEN om mig.

Jag åkte efter honom för jag såg att han höll på att parkera i centrum, jag ställde mig bredvid hans bil och väntade. När han efter mycket om och men kom ut ur bilen frågade jag honom varför han var tvungen att köra om på ett övergångsställe svaret jag fick var "det såg inte jag"..............

Ok, jag sa till honom att för det första så finns det ingen anledning att köra om på en 30 väg och definitivt inte på ett övergångsställe.

Det blev även ett par väl valda ord om att han inte borde ha körkort när han inte ser sen blev det några pip pip pip ord.

Dagen i övrigt har varit ganska bra. Åkte till Eurostore och handlade papptallrikar, bestick, glas, muggar och ballonger. Klart 18 åringen ska ha ballonger!!!!!!

Jag gick sedan upp till morfar för mamma var där och städade så jag hjälpte henne med det.
Morfar han är rolig han, satt i fåtöljen och gav order om hur jag skulle damma och dammsuga, skaka trasan på balkongen, dammsug under mattan, nu kan du sätta på kaffe...........
Tur att man inte jobbar där.

Åkte hem gick en runda med hunden, kollade lite på tv sen dammsög jag övervåningen och skurade golven.
Undervåningen tar vi (ungarna) imorgon.
Ska nog försöka åka iväg  efter maten och handla resten av maten och grejerna till tårtan.
 
Min dag i morgon kommer att bli som följande: skära grönsaker, koka pasta, grilla kyckling, steka köttbullar (till Andreas) och göra tårtan.

Nu ska jag kolla lite till på tv innan det är dags att börja med middagen.

Terese har tävling i dag igen.

Ha en underbar kväll !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0