Helg igen

I morse vaknade jag när mamma ringde klockan 9, så himla skönt att sova på morgonen.

Det har inte hänt så mycket idag mer än att jag var till Terese's skola och skrev på ett papper. Åkte sen till affären och handlade. Det var riktigt kallt idag, inte kul att åka moppe när det regnar och blåser. Snart är det hög tid att sätta på sig handskar när man ska köra.

Jag väntar fortfarande på att våra handledar papper ska komma så jag kan få börja övningsköra snart. Jag vill ju köra några gånger med Sami först sen blir det lite med bilskolan.

I morgon bitti vid 8.30-9.00 ska Sami och jag vara i Sigtuna och hjälpa brorsan med flytten, den går ju till Rosersberg. Ska bli så spännande att se hur huset ser ut.

Mamma har hållt på och fixat med maten till flytten, det blir potatissallad och rostbiff. Sen pallade hon äpplen här hos mig så det blir äppelkaka också, jag trodde  vi skulle flytta inte sitta och äta. Brorsan ringde för en stund sedan och sa att det blir frukost först när vi kommer eftersom alla som ska hjälpa till får åka så tidigt hemifrån på morgonen.

Nu om en stund ska jag åka och hämta Terese i skolan.

Ha en underbar helg! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0