Tisdag!

Hallå världen!

Först tar vi en liten resumé av gårdagen på Alfta Rehab Center.

Först klockan 10 var det information om hur dom närmaste veckorna kommer att se ut. Sen fick vi ytterliggare typ 1 miljon frågor vi skulle fylla i och svara på. När det var klart var det "hopp och lek" i nästan 2 timmar. Jag tog en promenad vid Brunnsviken det var ju kanon vädet så det var riktigt skönt.

Klockan 13.00 träffade jag psykologen och hon kunde också konstatera att jag har panikångest, hon rekomenderade nån typ av behandlning, kommer inte ihåg vad det var men det ger sig säkert.

14.30 var det slut för dagen så jag ringde min lilla taxi och åkte hem.

På kvällen hade jag så jävla ont av allt sittande.

Dagen i dag då.  Taxin kom och hämtade mig 7.30 lika bra att vara ute i god tid det brukar ju vara köer på Södertäljevägen/Essingeleden och det var det så vi åkte via Liljeholmsbron och Västerbron och vid Lindhagensplan var taxischaffisen tvungen att byta säkring till spolarvätskan, rutorna var ganska skitiga.

Väl framme fick jag träffa sjukgymnasten, först satt vi och pratade sen skulle jag göra massa olika övningar.

Först skulle jag gå fram och tillbaka på en 25 meters bana i 5 minuter, sen skulle jag gå 20 meter så fort jag kunde utan att springa. Efter det skulle jag sitta på en stol och resa mig upp utan att använda händerna under 2 minuter. När det var klart skulla jag stå med raka armar och rita cirklar på en tavla,  kliva upp på en pall och ner igen i 2 minuter, krama nån typ av "boll" för att kolla vilken styrka jag hade i händerna. Lyfta vikter från en hylla till hyllan ovanför och ner igen i 2 min. Slutligen skulle jag lyfta en plastback från ett bord och ner till golvet och upp igen under 2 minuter. När allt var klart skulle jag gradera på en skala hur ont jag hade.

Klockan 11 var det dags att träffa yrkesvägledaren, hon ställde samma frågor som alla andra gjort, jag känner mig som en skiva med hack i. Summan av kardemumman är i alla fall att jag ska arbetsträna 2 timmar om dan i 2 veckor med start den 4 dec-14 dec på Myrorna i Skärholmen. Kan kanske bli kul, det jobbiga är ju att det luktar så fruktansvärt illa där.

Just nu känns det som ryggen och armarna håller på att gå av det gör så himla ont.

I morgon är jag ledig från Rehab stället.  På torsdag ska jag träffa läkaren där kl 15-16.30, köerna hem kommer vara roliga.
På fredag är det socionomens tur att träffa mig mellan 9-10.

Nu ska jag kolla lite på tv innan det är dags att börja med maten.

Krama varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0