Måndag förmiddag!

Nu är det ytterligare en ny vecka.

I går sov vi till klockan 10, det var verkligen skönt. Vi käkade frukost läste igenom DN.


Vi passade på och åkte iväg till återvinningsstationen och slängde lite skräp. På vägen hem stannade vi till på COOP i fittja och handlade lite, Terese behövde överstryks pennor.


När vi kom hem hjälpte Sami henne med fysik läxan, det gick bra till slut.


Min bror ringde och frågade om vi ville ha besök, det ville vi. Brorsan (Magnus) hans fru Jana och "hulliganen"  Oliver kom hit. Dom åt middag här med oss.


Terese var ute och gungade och hade snöbolls krig med lillskiten. Han fyller 2 år i december.


Han börjar prata mer och mer nu, han såg våran fruktskål och ville ha babelsin. Han har så himla mycket energi så det räcker och blir över.


Oliver tror att våran hund är en gunghäst, han springer efter henne och kramar runt bakbenen och följer  med vart hon än går.  När hon lägger sig ner så sätter han sig på hennes rygg och små hoppar.


När Zita tycker att han börjar bli jobbig så går hon undan och lägger sig.

Jag tror att våran hund är världens snällaste.


När brorsan med familj åkt hem var det läxläsning igen, den här gången var det min tur att hjälpa till.

Engelska stog på schemat nu, Terese satt och läste högt och det gick jättebra. Det är sån stor skillnad på hennes engelska kunskaper nu och innan sommarlovet. I dag har hon egelska prov så jag håller tummarna för att det går bra.

Nej nu ska jag göra lite nytta.
Sköt om er och ha det så bra.



  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0